Hemma igen

Hallå alla trogna läsare, jag är ledsen över detta bloggstop som varit. Anledningen till detta är att jag tillbringade helgen i Oslo på en kristen metal festival kallad Nordic fest. Otroligt vilken upplevelse det var, 3 intensiva dagar med 16 band, otroliga människor och övernattning i en grotta. Det är en fantastisk känsla att hänga med 2-300 andra kristna metalheads och bara lyssna på band som spelar rätt musikstil och har Jesus i centrum. WAAAOOOW!!

Vill ni veta mer om vilka band som spelade och kanske tips på vad man kan lyssna på, om ni nu är intresserade av detta så skriv en kommentar så langar jag upp ett nytt inlägg och tipsar lite om mina favoritband som spelade. Lägger upp 2 länkar nu bara, så ni får inblick av vad som hände i helgen.

http://www.youtube.com/watch?v=r1vM-w8z6D0

Hb - En ungefärlig kristen version av nightwish. Inte samma operasång men otroligt bra och väldigt rakt budskap. En av de bästa konserterna, kanske den bästa? Svårt att säga. Lyssna och njut.

http://www.youtube.com/watch?v=mxo6HV1r43Y

Living Sacrifice - Ojojoj, lite tyngre och mer svårsmält musik för vissa kanske. Men bandet är anledningen till att jag åkte till Oslo. Fantastisk konsert, vilket röj de var och allt var precis som jag hoppades, om inte bättre ! ;)



Dagens skvaller kommer in senare i afton.

P.s Sofia, du finns i tankarna och i bönen. Sköt om dig! Kram

/// Danne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0